O ODJELU GRAFIKE
Upisom na Grafički odjel učenici u sklopu srednjoškolskog obrazovanja za zanimanje grafičkog dizajnera slušaju devet predmeta struke.
Cilj predmeta je učinkovito usvajanje potrebnog znanja za uspješno djelovanje u području grafičkih zanimanja, kroz ostvarenje vlastitih ideja u različitim likovnim područjima.
„Naša škola, osnovana 1882. g., uvijek je s ponosom isticala doprinos svojih profesora i đaka u izgradnji i prosperitetu hrvatske kulturne baštine, (uostalom i đaci i profesori Škole osnivači su i zagrebačke Akademije likovnih umjetnosti), i pritom se, ne bez značaja te oslobođeni svake namjere i špekulacije, iskreno kretalo usporedo s potrebama i strujanjima nacionalnog bića tijekom stoljeća prepunog političkih previranja, sukoba i dijeljenja na prave i neprave, sinkretički neupitno slijedeći svoju sudbinu.
Grafički odjel u tome je svesrdno sudjelovao, nerijetko bio i predvodnikom, a svojim društvenim i umjetničkim djelovanjem ugrađivao u svoje učenike sinkroni osjećaj za lijepo, korisno i socijalno prihvatljivo.
I upravo su profesori bili ti koji su, naoružani jedino talentom, iskustvom i višom spoznajom, propedeutički uporno kretali u tumačenje beskrajno rasprostranjenog svijeta stvarnosti svojim učenicima, svijeta koji je to bio prije ljudske spoznaje potpuno nezavisan od nje i izvanje nje trajno postojeći, tako da je ljudska spoznaja spram toga svijeta stvarnosti sekundarna pojava.
Upravo su profesori katalizatori umjetničkih procesa prema učenicima, regulatori slijeda opčinjavanja i identifikatori onog egzistentnoga što živi van čovjeka i djeluje u našu svijest izvana, cijedeći se kroz gusto sito naših osjetilnih kvaliteta. I , napokon, upravo su profesori ti koji, uspostavljajući harmonični dijalog, uslijed raznolikog kretanja pojava oko učenika – primatelja prepoznaju i tumače sve što postoji i što pričinja da postoji, sve što se podudara sa stvarnošću ili jest stvarnost, navodnjavajući mladenačko učeničko jamstvo njihovim vlastitim plimama i osekama osobnih dojmova. Sve do krajnjeg dijela umjetničko-pedagoškog procesa, završnog rada na četvrtoj godini školovanja, u potpunosti se afirmira spontanitet manifestiranja učenikove likovne osobnosti/personaliteta kroz prepoznavanje plastičnog prostora i majstorstvo oblikovanja vezanog za sposobnost sa se stvori likovno jedinstvo.
Conditio humana, u najopćenitijem i najljudskijem smislu riječi.“
Damir Brčić, ak. slikar-grafičar