Novi vizualni identitet ŠPUD-a rad je Mirka Ilića, bivšeg učenika ŠPUD-a.
I dok čeka na drugu fazu obnove nakon potresa Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, najstarija likovna umjetnička škola u Hrvatskoj, predstavlja se novim vizualnim identitetom koji je nedavno na sjednici nastavničkog vijeća predstavio Filip Pintarić, ravnatelj Škole. Novi vizualni identitet ŠPUD-a rad je Mirka Ilića, bivšeg učenika ŠPUD-a. To je ujedno i njegov poklon Školi u ovom teškom periodu za ŠPUD, a na inicijativu Škole i UBU-a.
Na novi vizualni identitet osvrnula se Marija Juza, docentica na Studiju dizajna:
Novi vizualni identitet ŠPUD-a zasniva se na modularnom tipografskom znaku – logotipu, koji ima nekoliko mutacija. Logotip je sazdan od akronima ŠPUD koji svojom slovnom kompozicijom i jednostavnim elementima oblikovanim unutar mreže sugerira identitet koji je više od same vizualne identifikacije. Putem geometrijskih elemenata – kvadrata kao simbola stabilnosti i kružnih isječaka kao simbola otvorenosti – evocira modernističku estetiku u kojoj je forma nerazdvojiva od funkcije. Mreža u koju su ti elementi smješteni – konstruktivni je okvir koji sugerira racionalnost, strukturu i red dok ujedno dopušta manipulaciju, pomak,intervenciju, razgradnju i ponovno slaganje. Logotip predstavlja alegoriju procesa učenja – dekonstrukciju i konstrukciju kao uvjete za dublje razumijevanje, rast i kreaciju. Vizualni jezik asocira na Bauhaus i konstruktivističke principe gdje dizajn ne slijedi dekoraciju već ideju, a rješenja i kompozicije reprezentacija su dinamika koje ujedno predstavljaju i čvrste strukture i dinamične procese.
Logotip je između ostalog, inspiriran i tehničko-likovnom vježbom iz ŠPUD-a – vježbom konstrukcije i repeticije linija i oblika koju su prošli svi ŠPUD-ovci u svom obrazovnom procesu pa tako i sam Autor koji je jedan takav uradak ponio sa sobom u New York prije nekoliko godina.
Logo je primjenjiv na apsolutno sve kontekste primjene vizualnog identiteta – od fizičkih aplikacija do digitalnih upotreba. Jasan je, upečatljiv i čitljiv u malim i velikim veličinama. Može se koristiti na svim tipovima formata u svojim horizontalnim, centralnim i vertikalnim varijantama u kojima je uvijek jednako prepoznatljiv i dosljedan. U kolorističkim verzijama dizajnirani su ‘koloristički naglasci’ koji mogu predstavljati neku specifičnost (kao što je ŠPUD specifična institucija, kao što su ŠPUD-ovci drugačiji od drugih, kao što je izmaknuta pločica u holu…), a mogu se vezati uz određene prigode i namjene (događanja, prezentacije itd.). Mogu se i mijenjati s primjenom i vremenom.
Novi logotip je ujedno manifest znanja i umjetnosti – misaono promišljen znak koji reflektira identitet institucije i artikulira njezinu misiju kroz jezik forme. U simboličkom smislu, logotip progovara o temeljnim vrijednostima Škole – o umjetnosti kao prostoru slobode, filozofiji kao alatu kritičkog mišljenja, i znanju kao otvorenom sistemu koji se stalno iznova izgrađuje.
Ovaj identitet ne teži da bude konačan već provocira i poziva na interpretaciju. Njegova je primjena otvorena za mnoga slaganja i kombinacije. Spona je između prošlosti i budućnosti kao i sama Škola i svi njezini sastavni živi i neživi dijelovi.
Iskreno nas raduje novi vizualni identitet Škole koji ide ususret i obnovi zgrade na našoj domicilnoj lokaciji na Trgu Republike Hrvatske 11 i ovim putem se od srca zahvaljujemo Mirku Iliću na podršci i predanosti svojoj Školi.

